BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

saya tak berharap anda follow saya, tapi saya harap anda dapat sesuatu melalui blog saya...

Pages

Thursday, September 24, 2009

Jika aku jatuh cinta..

baru2 ni, skola aku mengadakan solat hajt di skola. sesampai je kat skola, meja dah pnuh. gara2 tunggu kwn, aku terlambat. takpelah,never mind..macam2 ragam diorang ne.. ada yang pki bju berkelip2, macam nak raya, padahal nak berbuka je, pastu solat terawih ngn solat hjat. azan je, kitorang trus makn,solat mgrib, pas2 bru makan makanan berat. sambil makan2, teringat lak kat skola lama. rndu bangat.. sudah je makn, aku dan temanku, trus memperbaharui wudhu'.. tanpa membuang masa, aku dan dye terus je ke dewan untuk solat isyak berjemaah.kami pun melalui beberapa orang lelaki kelasku. ada la sorang budak 2 tetibe pggil name aku.. ah..budak tu memang suka ngusik aku. sampai aku jauh pun dia pangggil lagi name aku..aku pun wat tak heran jela. peduli ape aku. malas nak layan.. kawan aku sorang tu pun tanyala..
"nape tak layan??" aku pun jawabla..
"buat ape nak layan? harga kite tinggi" dia pun cakapla..
"klu kite, layan je" huh!! malas nak berdebat ngan dia.. takde class langsung layan budak laki cam dia..
yang penting,aku tetap aku.. aku pun ulang je ayat aku dari tadi..
"harga kite tinggi!"..aku pun terpikirla.. kenapa diorang rasa bangga sangat kalau laki tegur diorang?? ape yang diorang pk agaknya..
kenap la senang sangat perempuan neh termakan dengan
kata2 laki.. kalau dah cinta 2, sumenye nampak buta. nak bermesra depan orang pun dah tak de rasa malu. apa lagi ngan Allah?? nauzubillah.. mudah2an Allah jauhkan dari kiter sume perkar yang terkutuk olehNYA...ameen.. takutnya dalam ati ne kalau Allah campakkan rase cinta pada manusia melebihi cinta kepadaNYA.. Nauzubillah..

Ya Allah, jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada
seorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu...

Ya Muhaimin,jika aku jatuh hati, izinkanlah aku
menyentuh hati seseorang yang hatinya  tertaut
padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta
                      nafsu....

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati jagalah hatiku
padanya agar tidak berpaling hatiku padaMu....

Ya Rabbul Izzati,jika aku rindu, rindukanlah aku
pada seseorang yang merindui syahid di jalan
                             Mu.....

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam
                             terakhir Mu....

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia
                              kepada Mu....

Sunday, September 20, 2009

Semula Jadi...

  Beberapa hari yang lalu, sedang aku dan rakan sekelas mengulangkaji subjek ape ntah [dah lupe] tetibe, munculla isu 'semula jadi'... maka, terjadilah perbalahan antara kami..

AKU: mana ada yang semula jadi kat dunia ne. sumenye Allah yang cipta..

NINI[bukan nama sbnar]: manusia ngn tumbuhan bukan semula jadi kew?

AKU: tu kan Allah yang cipta. [Aku pun ulang balik ayat aku sebelum tu..] takde yang semula jadi..pen pun ada pencipta.. so, xde la yang semula jadi.. semula jadi tu kan maksudya, sesuatu perkara tu terjadi dengan sendirinya.. kat dunia ne, sumenye Allah yang ciptakan.. [dia tetap tak paham. agaknya, perkataan semula jadi tu dah biasa kut lam hidup diorang. agaknya, dia rasa 'semula jadi' tu maknanya Allah yang cipta kut.. entahla..]

NINI: dah tu, awak nak kiter percaya cakap awak la ne??

AKU: [aku yang tak paham ape yang dia maksudkan tanya blik ape yang die cakap..] [waktu tu, tegang sangat.. last2 aku pun cakapla, lupekan jela..aku pun dah tak tau nak cakap cane gi..len kali la kut..]

NINI: awak ne bawak ajran sesat ke?? pandai2 je..

[adus.. kesian tol tak paham2 dari tadi.. tapi, aku takdela marah kat dia. maybe amek masa ket tok dia paham kut.. aku pun hanya mampu tersenyum...kami pun meneruskan ulangkaji kami yang terbengkalai dari tadi..]
so, sesape yang ada pandangan nak bagitau, di alu2kan untuk melakukannya..terima kasih kerana membaca..