BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

saya tak berharap anda follow saya, tapi saya harap anda dapat sesuatu melalui blog saya...

Pages

Tuesday, April 27, 2010

sejarah...

huh...bukan senang nak hadapi ujian yang di beri..susah tu..trikh 26 haribulan 4 sudah menjadi sejarah.

hp jatuh lam lubang tandas. haha..kelakar tol. ntahla, cuai kut. dan jadi pengajaran.

alhamdulillah yang di tarikNya hp. kalaula di tariknya nikmat iman dan islam, nauzubillah.. entah ape yang

akan jadi padaku seumur hidup. huh, tak berbaloi rasanya kalu nak di bandingkan dengan 18 tahun aku buat

dosa.kalaulah dengan harga hp tu bleh hapus dosa aku, alhamdulillah..but,bleh ke? kun fayakun. tiada yang

mungkin dalam hidup ini. Allah mampu buat apa sahaja. bertahun dalam dosa, Allah masih terus memberi. dah

berkali bagi teguran pun masih tetap nak buat dosa. dulu, 20 ramadhan pun jadi sejarah. kipas jatuh atas

kepala. tapi masih tak sedar diri. astaghfirullah.. padan muka aku. haha..trok btul. huhu, itulah ujian. Allah tak

membiarkan manusia berkata aku telah beriman sebelum di uji. manusia merancang, Allah juga merancang.

dan perancangan Allah adalah sebaik2 perancangan..-biel- bak kata basyirah, Allah knows everything.. dan

bak kata iffah dan kak 'aishah, Allah sedang mentarbiyah kita. waktu susah ne la bru kita nak ingat kat Allah.

Allah tak pernah lepas pandang kita. Allah always be with us. Allah tahu kita mampu dengan ujian yang di

beri. smoga hidayahNya sentiasa mengiringi kita semua. amen...











Wednesday, April 14, 2010

manisnya ukhuwah..

 maka bertambah manis kerana ILAHI...

Tuesday, April 13, 2010

sahabatku..

   beretikah sahabat di mata kalian?
khabarkan aku tentangnya..
padaku,,,
dia mengajarku erti hidup yang ku cari dari celah2 masyarakat..
dia bimbing aku saat aku merasa keseorangan..
dia mengajarku tentang takdir, hikmah dan segalanya..
sahabatkah itu?
dia hilang saat aku memerlukan..
dia bilang,dia fahami diriku,
dia bilang lagi,
setiap yang berlaku ada hikmahnya,,
suaranya senang tatkala bicara denganku,,
dia sedikitpun tidak merasai seraknya tangisanku,,
itukah sahabat?
dia berusaha menyembunyikan mslhnya daripada pengetahuanku..
dia berkongsi kegembiraannya denganku,
tapi tidak pernah berkongsi kesedihannya denganku,,
wajarkah itu?
itukah yang di panggil sahabat?
kabarkan aku bagaimanakah sahabt yang kau kagumi..

tutur bicaramu,sahabatku..

sahabatku...bila engkau bergantung hrp pd mnusia..
bila engkau memuja cinta mnusia
bila engkau menunggu sakti cinta hamba....
kau kan...kerap kali kecewa...
kerap kali putus asa tatkala takdir x menyebelahi..
kerap kali ptus asa tatkala tlh hlg kuasa goda
krp kali tggelam merasai sgsara djiwa..
kerana mnusia...
hanya insan biasa....
yg mudah lupa siapa dia..
yg mudah alpa....
yg x berkuasa..
yg terkadang lalai dgn janjinya...
TAPI.....
jika engkau merasakan ALLAH adlh sgalnnya...
timbullh mega sakti dewa cinta...
kau akn mersa manusia itu biasa
tiada yg gala...tiada apa yg perlu d hrpkn dari nya...
hanya secebis cinta peneman ke syurga...
untuk menemui DIA...
DIA
DIA
DEWA CINTA...

iffahhanna,13 APRIL 2010///12.40 a.m